NEM CSAK KENYÉREN ÉL AZ EMBER

 

NEM CSAK KENYÉREN ÉL AZ EMBER

 

Lelkes tornázó csapatot látogattam meg az agrárközpontban kedd este 5 órakor.A 35-40 perces torna után leültünk egy kis beszélgetésre.

Mikor kezdődött ez a torna, mióta jártok?

Zsuzsika: A 3-1-2 meridián tornagyakorlatokat már négy éve végzem napi rendszerességgel.Otthon reggelente és a közös torna napokon /kedd, szerda, csütörtök/ este is.

Mi volt az ok, mely erre a tornára irányította figyelmeteket és hogyan kezdtétek el?

Zsuzsika: Elsősorban a János tanításával kezdődött az egész. 2010-ben valamikor a nyár közepén Kárpát fesztiválkor érkezett ide Kelebiára,- több hónapon keresztül naponta jött, megtanította a meridiánokat az akupontokat, ültünk a só kamrában és elkezdődött a torna is. Megtanultuk, hogy a meridiánokban árad az élet erő.

Mit is jelent a meridián szó?

Zsuzsika: Előre meghatározott akupontokat összekötő csatorna, amiben árad a csi /élet-erő/.

Látom kimondott légző gyakorlatot is végeztek. Ez is része a tornának?

Endre: Igen a hasi légzés is hozzátartozik,- belső szerveink összhangját és a működését segíti elő. Nagyon fontos sokféle gyakorlatot összekapcsol. Belső szerveink működését, ritmusát harmonizálja.

Látom, hogy bizonyos pontokat gyakorlatok közben ritmikusan nyomkodtok, ez mit jelent?

Endre: Ez a szívburok hatos akupontnak nevezett pont, amit rendszeresen rugózással nyomkodunk a meghatározott számban , ahogy a tornagyakorlatok mennek. Ez a szívburok meridiánunk hatos akupontja. Az érrendszer jó működését segítő gyakorlat, ami karban tartja és táplálja a szívburkot. Más fordítás szerint : Az erek ura!

Joli: Még két akupontunk szerepel a gyakorlatok sorában. Egyenletes ujjbegy nyomással aktiváljuk a gyomor meridián 36-os és a vastagbél meridián 4-es akupontját. Ezeket az akupontokat én egyébként napi rendszereséggel és eredményesen aktiválom.

Érzitek-e, hogy hasznotokra válnak a gyakorlatok ?

Endre: Igen, nagyon is alá tudom támasztani. Nekem pont evvel a betegséggel van gondom a szívburokkal. Félévente kell a szívvel kapcsolatos vizsgálatokra járnom. Ezek azt mutatták, hogy stabilizálódott az állapa a szívműködésemnek. Ezt betudom annak, hogy rendszeresen végzem a gyakorlatokat, szintén 4 éve folyamatosan tornázom.

Ajánlanátok másoknak is?

Endre: Igen, feltétlenül. Gyakorolni kell, meg kell szokni, együtt kell vele érezni, hogy mit csinál az ember. Az eredményességet az erőmben is érzem. A szívburok meridián tökéletesebb működése segíti elő a jó erőnlétet, a jó közérzetemet.

A meridián tornához esetleges életmód váltás is járult? Milyen változásokat éreztek?

Zsuzsika: 4 éve nem vettem be fejfájás elleni gyógyszert, ha szükség van rá akupresszúrát alkalmazok. János tanácsai már a mindennapi életünk részévé váltak.

Sokan azt mondják, hogy erre már nincs idejük, energiájuk, hogy esténként eljárjanak tornázni, mit mondanátok nekik?

Zsuzsika:Egyszerű a tanácsom. Minden nap kell, hogy legyen egy óránk saját magunkra!

Nehezek, megterhelőek-e ezek a gyakorlatok?

Magdika- Terike : Nem, egyáltalán. Egyszerűen, jól felépített mozgás,- én gerincműtött létemre is tudom végezni. Úgy érzem az egész testemnek felüdülés.

A tornagyakorlatok lényegét miben lehetne összefoglalni ? Milyen testi javulás érezhető?

Zsuzsika: Jobb közérzetet biztosít, erősebbnek, kitartóbbnak érzem magam a fizikai munkában is. Energetizál. Valóban élet minőséget javító tornáról van szó. Különösen fontosnak tartom az együtt közösségben végzett tornát, amivel testben és lélekben is erősítjük egymást.

Meddig jártok még tornázni, hogy tervezitek?

Zsuzsika: Életünk végéig. 100 évig… Hiszen a dal , mely Xiang professzor gondolatainak fordítása így szól:

Három -egy -kettő ne hagyd el magad,

Vedd kezedbe saját sorsodat,

Életed így meghosszabbítod,

Betegséged magad gyógyítod.

Rajta hát, rajta hát!

Rajta hát, add tovább!

Rajtahát, rajta hát szeretettel add tovább ezt a nagy csodát!

Száz évig élj! Száz évig élj!

 

A tornázó csapat legidősebb tagja id. Mészáros Andrásné Mariska néni: 93 éves vagyok, tisztelem és becsülöm a tornát, de még jobban azt aki elindította. A torna mindenkinek jót tesz.

Végezetül megkérdeztem a csoport vezetőjének Szél Jánosnak is a véleményét a torna hasznosságáról.

János: Xiang professzor úr a meridián tornagyakorlatával tette fel az i-re a pontot , vagyis a két fontos tudnivalóhoz hozzákapcsolta a harmadikat is.

Első pont: Mértékletesség mindenben.

Második pont: Hippokratész tanítása: Ételed legyen a gyógyszered, gyógyszered legyen az ételed.

Harmadik pont: Xiang professzor 3-1-2 meridián gyakorlatai, amiből szó szerint megérthetjük, hogy nem csak kenyéren él az ember,- nagyon fontos arra figyelnünk, hogy a szervezetünkben áramló csi /életerő/ akadálytalanul, szabadon áramolhassék a meridián rendszerünkben

Hiszen így szól a Kelebiai Meridián Központ mottója, üzenete:

„A fiatalság nem életkorhoz kötött,

hanem addig tart, amíg megőrzöd!”

Befejezésül hogyan ajánlaná széles érdeklődő körnek a tornát?

János: Természetesen a 3-1-2- meridián tornagyakorlat végzése ugyanúgy, mint ahogy bármilyen tornagyakorlat végzése úgy igazi, ha a háziorvosunk- kezelőorvosunk ajánlását is élvezi. Egy szóval kérjük ki háziorvosunk- kezelőorvosunk véleményét, hogy tanácsolja-e ezt a fajta testmozgást, ami serkenti a cirkulációt /vérkeringést/, a légzést, az emésztést- ürítést és az izommunkát.

Kovács Márta